22/7/10

Morrió Tano Collada

Morrió esti día Tano Collada. Amás de ser el padre, tíu, güelu, suegru… de varios amigos, yera una persona conocida en La Villa y verdaderu patriarca d’una familia grande y apreciada. Tano siempre me pareció un paisano de los d’antes, pero sin les zunes de los de antes, un home educáu, seriu na acepción más seria de la palabra; abiertu y amable.
Los que lu conocín bien nunca-y escucharon una palabra más alta o más áspera qu’otra, sacando situaciones puntuales en que la situación requería alzar la voz. Yera un paisano con convicciones al que-y tocó vivir momentos difíciles. Pertenecía a una familia de L’Algara (Amandi), y contribuyó a formar otra más grande en Llavanderu (Fuentes), nuna casa abierta a tou’l mundu. Recordaba esti día Angelina qu’en 65 años de vivir xuntos pasaron un poco de tou, anque primaron siempre l’optimismu y les satisfaiciones.
Nació cuando terminaba la I Guerra Muncial y en París decidíase que nunca más volvería haber una guerra, pero tal declaración quedó pronto pa prau, pues la guerra marcó’l s. XX, especialmente dura a esti llau del mundu fue la guerra civil y la terrible posguerra. Esa esperiencia marcó tamién a Tano, que yera una persona con conciencia, y supo tresmití-yos la so forma de ver el mundo a los fíos.
Tano mantuvo intactes hasta l’últimu momentu les sos facultaes, y sobre tou la cordura. Lo importante nun ye llegar a vieyu, inclusu llegar a ser mui vieyu resulta relativamente fácil nesta época d’avances nel campu de la salú, sinon ser tu, saber siempre quién yes, conocer a los que t’arrodien, disfrutar de la vida hasta’l final como fizo él.
Conocí a una muyer na residencia a la que siempre-y gustó cantar asturiano, pero la vieyera mermó-y les facultaes d’antañu, y así, cuando-y piden que cante algo, suel contestar: “pa cantar hai que tar acordies”. Pa cantar y pa vivir, suscribiríalo Tano, hai que tar acordies.

1 comentario:

  1. Hola Lluis!!

    Soy Miguel Sariego Collada, y queria pedite un favorín (bueno 2, no me publiques esto) y el favorín ye que si me puedes mandar esti artículo por correo a misariego@gmail.com, tengo el de mundo y quería tener esti también.

    Gracies por el artículo y anticipaes por si puedes envialu.

    Saluddos

    PD: no sabía como dar contigo.

    ResponderEliminar