1/2/10

Una “ceremonia” mui especial n’Arbazal

.

.
Facía fríu n’Arbazal, ún de los pueblos más altos del conceyu maliayés. El pueblu ye pequeñu y antiguu allugáu na ruta a Compostela. Un enclave medieval que cuenta con una capillina prerrománica dedicada a Sanzornín, el templu de Santa María construíu nel XVII, l’antiguu Mesón de Pelegrinos perteneciente al Conventu de Valdediós, una casa con reló de sol casi tan antiguu como’l pueblu...
Esti día los estrenchos y emprunaos caminos d’accesu al pueblu alcontrábense tomaos polos coches de xente qu’asistía al actu nel que se despidía a Antonio Lozano. Fue un actu mui especial y sentíu, nel que se quixo da-y el mayor adiós al gaiteru de Vallinaoscura. Tuvo presente la familia, un bisnietu, Fabián, dio llectura a unes palabres, la última voluntá d’Antonio, que pidía que la so muerte nun fuese motivu de tristeza, sinon tolo contrario, de celebración.
Antonio, cuando se xuntaba xente al so redor a cantar, a tocar, a tomar sidra, sintíase feliz; él llamaba a aquelles folixes en bona compaña “ceremonies”. La d’Arbazal fue una verdadera “ceremonia” ente familiares y amigos, ente músicos... Gaiteros sareganos de la Banda Llariegu interpretaren varies pieces nel so recuerdu.