26/3/10

GOLDONI NEL DÍA MUNDIAL DEL TEATRU


Cada 27 de marzu, desde 1961, celébrase simultáneamente en cien países el Día Mundial del Teatru. Estrénense obres, danse conferencies, publíquense llibros, revistes... pero sobre tou ye una oportunidá pa repetir esa ceremonia, esi ritual vinculáu a toles cultures d’una o otra forma, y de la qu’arranquen tantes espresiones artístiques. Desde les antiquísimes representaciones dramátiques n’honor a Osiris a orielles del Nilu; los ecos d’Esquilo o Sófocles que tovía s’escuchen n’Epidauro o a los pies de l’acrópolis ateniense, nel Teatru de Dionisio; los espectáculos romanos n’establecimientos de madera...
Villaviciosa súmase a esta celebración col estrenu nel Riera d’una obra del clásicu de la escena, ún de los padres de la Comedia Italiana, y impulsor de la popular Comedia dell’Arte, Carlo Goldoni (Venecia, 1707 – París, 1793). Trátase d’un estrenu absolutu, y tenemos que felicitanos por ello, yá que ye una gran oportunidá de disfrutar del buen facer d’un de los principales colectivos teatrales del país: La compañía profesional Nun Tris Producciones, que lleva a escena la so versión asturiana de la obra de Goldoni “Il Servitore di due padroni”, una de les primeres pieces compuestes pol dramaturgu venecianu en 1745, y una de les más representaes del autor y del teatru italianu de tolos tiempos.
Trátase d’una de les más representatives pieces desi tipu de comedia qu’utiliza l’enredu, l’humor, l’acción trepidante, la mázcara... como señes d’identidá fundamentales. La obra ye un ésitu aseguráu polo atractivo y orixinal de la trama, a más de ser apta pa tolos públicos, y la entrada ye llibre (sábadu, 27 de marzu, a les 20 hores nel Teatru Riera). Nun hai disculpa pa nun acudir a vela.
La redacción corresponde a la maliayesa Inma Rodríguez, vinculada familiarmente con Sietes, y como ayudante de direición figura’l polifacéticu Toño Caamaño, ún de les figures más versátiles de la escena asturiana.

No hay comentarios:

Publicar un comentario