27/5/10

Uviéu, capital

La capital asturiana va ganando fuera apoyos capitales de cara a reforzar la candidatura europea: Stephen Hawking, Norman Foster, Claudio Magris, Teresa Berganza... Pero muncho más interesante que conocer los sofitos foranos, interesa saber cómo va la sumatoria interior, anque ésta algame menos glamour y menos proyección práctica. L’agrupación socialista local reclama –nun podía ser d’otra manera-, la solidaridá incondicional de los conceyos –la mayoría, del so mismu color políticu- y de la sociedá asturiana cola capital. Realmente nun se trata de solidaridá, sinon d’una manifestación d’amor propiu, pues Uviéu ye la capital asturiana y representa nesti casu -ensin reserves-, a Asturies y los sos intereses colectivos.
Ye una d’eses poques veces en que nun caben matices, aplazamientos nin reproches. Hai un momentu pa cada cosa, y sería terrible que s’enquivocaren los tiempos. La discusión política ocupa un espaciu importante na vida de la ciudá, pero ésti tien d’acotase pol bien de los propios ciudadanos –especialmente nun momentu de crisis y desesperanza-; pol bien de la cultura, de la convivencia...
Vetusta nun llogrará ser capital continental de la cultura si nun ye respetada primero como capitia d’esti pequeñu, arguyosu y rabalbu continente enllenu d’individualidaes y localismos que llamamos Asturies. Independientemente del color políticu de la corporación uviedina, o de los problemes y tensiones qu’esistan en cada momentu, ye necesario establecer prioridaes y demostrar visión llarga. Dicía Ortega que los asturianos tenemos una fuerte identidá como asturianos, pero escasa como Asturies. L’individualismu caracterízanos y divídenos de forma mui peligrosa, especialmente cuando se trata de sumar, de dar rebalgos colectivos en pro d’un interés superior.
Uviéu tien méritos de sobra qu’avalen la so candidatura europea, pero si hai enquices, que los descubran y señalen otros. Pudieron facese les coses d’otra miente, ye cierto, pero eso poco importa o tien qu’importanos agora. Como indicaba l’escritor italianu nel so escritu d’apoyu, Uviéu representa “un amable, encantador concentráu de la variedá, del pluralismu que representa la sal d’Europa”. ¿Quien va dicir lo contrario? Uviéu ye Europa en grau superior, o lo que durante 1.200 años se vieno considerando Europa; la suma de les sos grandeces y fracasos. La batalla sin fin ente lo vieyo y lo nuevo. La suma desordenada de capes y sustratos culturales que se van apinando como elementos xeolóxicos solidificaos y permanentes, que conformen lo que llamamos identidá; identidá europea, por supuesto. L’arguyu de sabese importante, y el retu de siguir siéndolo.
El mayor desafíu nesti momentu en que parez que’l continente resquiebra por mor de la crisis financiera, los asturianos tenemos que comportanos col xacíu que s’espera d’unos europeos convencíos, qu’apuesten pola permanencia d’un mundu que merez la pena, que ye –colos sos munchos errores y horrores- l’epicentru cultural del mundu, el mayor espaciu de llibertá, el mayor apueste pola paz, la convivencia y la cultura de los cinco continentes.
Uviéu ye una realidá consustancial d’Asturies y, nesti momentu encarna la so personalidá colectiva y los sos intereses, unos intereses que s’asitien por encima de cualquier griesca mezquina y partidista.

(Artículu publicáu por La Voz de Asturias el 7 de mayu de 2010)

No hay comentarios:

Publicar un comentario